16 April 2010

T.T

bismillahirrahmanirrahim~
assalamualaikum wrt wbt

berjalan pulang seorang diri selalu membuatkan aku berfikir sendiri. mungkin sebab itu, sebelum  tidur, bila kita keseorangan, kita dituntut untuk bermuhasabah diri. ketika itu, kita menjadi diri kita. tiada siapa yg melihat diri kita melainkan ALLAH. perasaan menyesal di malam hari akibat perbuatan diri yg melampaui batas-batas seorang hamba sering menjelma. namun, adakah aku selalu menolak (push) diriku untuk berubah? astaghfirullah.. semoga diri ini kuat dan terus diberi kekuatan daripada ALLAH. sesungguhnya, dalam setiap diri anak adam, pasti menginginkan kebaikan bg dirinya pada setiap masa. tidak terkecuali aku. aku pun begitu. sentiasa menginginkan kebaikan daripada ALLAH. semoga aku boleh berubah kpd Rusna yg lebih baik dan mampu menyeru orang lain.




aslih nafsak wadu ghairak
perbaikilah diri dan serulah org lain
bukan : perbaikilah diri selepas itu serulah org lain

No comments: