25 April 2011

BB muffin

bismillahirrahmanirrahim~
assalamualaikum wrt wbt

apa kabar semua? ^^

semalam atiqah menekan loceng dari tingkat bawah bangunan apartment kami. jadi, saya tolong bukakan pintu dari atas. alhamdulillah dgn sistem ini. memudahkan. agak terkejut juga atiqah dtg tiba2 jauh dari hradec sana. saya mengenali atiqah sejak cuti summer hari itu. kami pergi ke rumah anak-anak yatim untuk aktiviti summer bersama2. bestkan! nanti kita buat lagi yeh atiqah, insya Allah.. ^^

hari ini, atikah tekan loceng depan rumah saya. dan.. dan.. tadaaa..!!! dapat muffin besar 1 ada blackberry atasnya. alhamdulillah. jazakillah khair atiqah!
[atikah suka bg hadiah bila dtg prague, hari tu dpt aiskrim yg sedaaap tu.. ^^ kali ni dpt muffin pulak~]

besar kan muffin ni! 

masuk saja dlm bilik, terus nak makan muffin tu. geram betul tengok sebab nampak sedap. apa lagi, teruslah makan muffin itu.. waahh.. sampai dah tinggal 1/4. haishh.. rusna2..

bila dah kenyang, teringat pula anak-anak kita di palestine sana. hari itu, dr fauziah dari aqsa syarif datang ke prague sempena Aqsa Syarif le Tour de Europe. dia berkata :

anak-anak palestine sana, kalau diberi coklat kepada seorang saja. dia tak akan makan seorang-seorang. dia akan panggil kawan-kawannya dan akan makan sekali.

cerita yang sama saya dengar dari video dr hafizi. cerita yang sama. cerita yang sama. mereka berhati besar. kalau dapat sesuatu yang sedap, yang seronok, mereka tidak simpan, tetapi mereka akan berkongsi.


cuba hayati video ini. 3.52 minit saje!


jadi, marilah berkongsi benda2 yg kita rasa best seperti.... seperti apa?

makanan yg sedap-muffin atiqah bagi ^,*, air yang sedap,barang yang kita suka, n most importantly:   ISLAM

jadi, kalau rasa islam itu best, sampaikanlah, sampaikanlah, sampaikanlah dgn bersungguh2 okay ^,*
share dgn semuaa org.


hai BB muffin, pengajaran2!
thank You Allah!
T,T

2 comments:

Unknown said...

salam..amboi2..ingat bako sendiri tadik..hehehe..sedapp naaa.hehehhee

rusnarusli said...

wsalam jenny!
miss u! ^^