18 January 2010

parasitology


bismillahirrahmanirrahim~

membelek-belek otazky (soalan) microb untuk final exam, mata terpandang perkataan "parasitology" iaitu salah satu subtopic dalam subject microbiology (ringkasnya microb).
teringat abdul aziz rantisi (gambar kiri). beliau ialah seorang doktor yang juga pensyarah bagi subjek parasitology. subhanallah! masya Allah.. ahli-ahli hamas bukannya orang-orang yang berkelulusan agama di universiti. mereka ialah doktor seperti kita. ada yang menjadi jurutera, guru, doktor haiwan dan lain2 lagi.
dan saya difahamkan Sheikh Ahmad Yassin (shahid, pengasas hamas bersama abdul aziz rantisi, gambar kanan) mengambil TESL ketika umurnya (maaf jika tersalah fakta :)) jadinya, latar belakang pendidikan mereka dengan kita tidak jauh bezanya. mereka bukanlah graduan lulusan agama tetapi kefahaman mereka terhadap agama menjadikan mereka manusia yang hebat di mata Allah insya Allah.
syahid di jalan Allah cita tertinggi kami
"sesiapa yang Allah mahukan kebaikan padanya, Dia (Allah) akan memberikannya kefahaman dalam ad-din"
-hadis-
jadi, wahai diri.. tidak mustahil kita semua akan menjadi seperti mereka.. bersungguh-sungguh untuk agama ini. berjuang sehingga syahid!
apabila teringat yg abdul aziz rantisi ialah pensyarah parasitology.. saya selalu terbayang profesor-profesor di uni. sungguh banyak profesor di universiti. kalaulah mereka semua faham seperti mana abdul aziz rantisi.. waahh.. bestnye! semua peluk islam. semua bersungguh-sungguh untuk agama ini. semua bersungguh-sungguh untuk palestin! waaahh.. best nyee!

jom blajar microb jom!



*jom berjihad (bersungguh)! ^_^
*menang atau syahid!

2 comments:

neneknora said...

jom~ hwaiting!!!

rusnarusli said...

salam zizi! u too jiji!