22 May 2009

kisah maggi

bismillahirrahmanirrahim~


salam, semua

kami berdua lapar pada hari itu
solution : masak maggi kari
tukang masak : syifa (kena buli)


maggi yg dimasak bukanlah ghopenye begini.. hehe.. syi2 jgn marah


jadi, kami berdua pun makanlah bersama2 maggi tersebut
saya terpaksa membuang cermin mata akibat wap panas dari maggi yang baru dimasak
kabur cermin mata saya disebabkan oleh wap panas tersebut
tp rumet saya, cool saje makan maggi tanpa menghiraukan wap panas tu
sebab dia tidak memakai cermin mata :)




tiba2 saya rasa
waaaahh hebatnya Allah~!
mata biasa x macam cermin mata
cornea kat mata kita x berwap pun bila kita makan benda panas / keluar dari bilik panas ke tempat yang sejuk


hebatkan Allah~!!
kalau pakai cermin mata, jika kita keluar dari bilik panas ke tempat sejuk / sebaliknya,
kanta cermin mata akan jadi berwap
tapi bukan mata kita
benarlah Allah itu Maha Pencipta
tiada pencipta lain selain daripada Allah
Pencipta Yang Maha Hebat!


subhanallah~

9 comments:

Unknown said...

salam..
tgk2..
makan bukan nk jemput org bilik sebelah dapur pon..
aish, camnih laa tukang masak..
hahahaha

rusnarusli said...

tukang masak syifa!.. hehehe.. bukan kami!

ainaa ismail said...

salam rusna,gmbr maggi tu memang nampak sedap!!!!aiyaa,bila balik msia?

rusnarusli said...

salam aina!.. maggi yg sebenarr bukanlah begitu.. hehehe.. maggi tu siap ada timun lg.. mcm nasik lemak pun ada~ bak kata syi2

maisarahmohdisa said...

salam rusna~.yep maggie nmpok sgttt sedap hehe. betul kata rusna tu, tiada satu pon ciptaan manusia yang boleh beat all ciptaanNya. SubhanAllah, Allah Maha Bijaksana~

kem salam pada syifa n lah.
syifa, saya nak maggi gok huhuhu~

[org india yg kempunan maggi msia]

rusnarusli said...

salam, maisarah! betul.. Allah Mmg Hebat~! nak maggi ke? dtg la sini.. hehe

iman said...

rusna!! comel la kisah maggi awk nih
rindu pulak nak makan maggi kat blok e! huhu
waa rindu rusna! :)

You know who said...

Salam rusna..
huhu
a cute story indeed...
hurm, jarang utk saya mengambil ibrah dari perkara yg kecil.. jazakillah rusna, kerana menyedarkan...
entry ni buat saya teringat firman Allah:

Apakah kamu tidak berfikir?
Apakah kamu tidak memerhatikan?

huuu... kene selalu melihat dari mata hati nih...

Jazakillah again rusna rusli yg disayangi & dirindui rajuknye.. (=P saya tau saya slalu wat rusna geram ngan sy time kat blok e dulu)
huhu......

rusnarusli said...

salam, benar, Allah Maha Teliti dalam setiap penciptaan-Nya. betul tu ukhti, pandangan sesuatu dgn hati..jazakillah~
sape awak ye?
rindu nye blok e..
thank U Allah for my sisterss