05 October 2012

Palpitace?

Bismillahirrahmanirrahim~
Assalamualaikum wrt wbt

exaggerate sikit :p

Hurmm.. mungkin jiwa ni terlalu jauh dengan Allah kut
Kat kelas tadi dah rasa palpitation
ayyo..

sebab?

okay, hari ini dapat patient untuk present kat head of department next week
insya Allah lagi 2 minggu nak state exam
etc
etc
etc
aittt, etc pula yg banyak ye?

mencari2 ubat penenang jiwa (bukan ubat as in pharmacotherapy taw.. hehe), lama jugalah, tapi tak tenang2 hinggalah sesi selepas maghrib =))

Alhamdulillah 'ala kulli hal

Kami mentadabbur surah al-Baqarah ayat depan-depan. seorang baca 3 ayat. saya baca ayat 31-33. ayat ke-33 really made my heart touched. i read it. spt kata kakak naqibah saya, kalau kita yg baca ayat tu, kita akan terkesan lagi. betul kan? ayatnya berbunyi :

"Allah Berfirman : Wahai Adam! Terangkanlah nama benda-benda ini semua kepada mereka. Maka setelah Nabi Adam menerangkan nama benda-benda itu kepada mereka,

Allah berfirman : Bukankah Aku telah katakan kepada kamu, bahawasanya Aku Mengetahui segala rahsia langit dan bumi dan Aku Mengetahui apa yang kamu nyatakan dan apa yang kami sembunyikan."

Allah tahu kenapa semuanya berlaku. Bukan professor saja-saja nak letak state exam sbg exam pembukaan tahun terakhirku insya Allah. Malah, Allahlah yang pertama-tama sekali mengaturkannya.

Ayat ini membuatkan jiwaku tenang Alhamdulillah. Alhamdulillah ala kulli hal.
Lebih sedar yang semuanya adalah yang terbaik dari Allah.
Kerana saya tahu.. Allah Satu, selalu Berikan yang terbaik untukku :)


every grain of sand on the dessert land, He Knows


*doakan saya dan kawan-kawan kay
*esok nak sambung physical exam dekat mak cik kat hospital insya Allah

btw, seronok mengulangkaji arkanun baiah bersama-sama. haa.. semuanya ada berapa??  cepat jawab :) hehe
fun! Alhamdulillah :)




No comments: