14 February 2011

ya Rasulullah

bismillahirrahmanirrahim~ 
assalamualaikum wrt wbt

nak share satu komik sempena kempen rahmatan lil 'alamin~ 
(rahmat kpd seluruh alam)





very true kan.. dulu pun saya sendiri tak rasa apa-apa pun bila bercakap ttg rasulullah.
saya berasa pelik, mcm mana nak sayang kpd nabi nih. huhu.. sbb ketika itu perasaan saya mcm biasa saja.  tp saya tahu perasaan itu adalah salah sbb sepatutnya kita rasa sayang kpd nabi. lama jugalah berada dlm situasi begitu sehingga suatu masa.iaitu ketika di kmb.


Muhammad the Last Prophet


filem animasi yg membuatkan saya sayang amat kpd nabi~


mesti anda semua pernah tonton kan filem animasi ini. or at least pernah mendengar tajuknya kan. filem ni sgt bagus dan alhamdulillah menjadi titik tolak kpd perasaan saya untuk rasa kasih dan sayang kpd nabi. alhamdulillah..alhamdulillah...alhamdulillah. besar pahala insan-insan yg bertungkus lumus membuat filem tersebut. semoga Allah memberi kebaikan yg tidak putus-putus kpd kalian. amin =)


Perasaan
peristiwa yang paling menyentuh hati sehingga membuatkan rasa sayang kpd nabi timbul adalah apabila nabi dikejar oleh musuh-musuh yg mahu membunuhnya.. [sedih sgt masa tu. T,T]


rasa sangat susah kehidupan sbg seorang nabi. sentiasa menjadi target musuh-musuh. sentiasa diancam dan pelbagai lagi. ketika itulah saya rasa.. layaklah syurga untukmu wahai Rasulullah dan nabi2 yg lain. susah sebenarnya menjadi nabi.sebab sebelum ini saya selalu terfikir :


"mana aci nabi dah terpilih untuk menjadi nabi senanglah nak masuk syurga"
"kalau aku jadi nabi pun, mesti aku senang je masuk syurga."
"kalau aku lahir kat zaman sahabat, mesti aku senang je nak jadi org hebat dan masuk syurga"
[perasan.. betul ke akan tergolong dlm golangan yg beriman dgn islam ketika itu.. entah-entah menjadi pihak yg menetang.. Allahu 'Alam]
banyak pula monolog dalaman rupanya~ T,T


rezeki, ajal, baik-buruk, amal semuanya telah ditetapkan oleh Allah kan [revise hadis 4 please  ^,^]
inilah zaman yg terbaek untuk kita menjadi hamba yang paling taat kpd Allah untuk kita masuk ke syurga Allah.. inilah pegangan kita kan. yok berusaha menjadi hamba yang toat!.. hehe..

i envy the sands that he walked on, the clouds that protected him from the sun,the spiders at the cave during hijrah,
and all the trees that were there during his presence..


for all of them had seen him in person =)
and i pray that all of us.. u and me can meet him in jannah (paradise) one day.. amin...
 

i lyke~ worth watching insya Allah ^,^


i love Rasulullah.. really~
and i hope Rasulullah loves me to.. T,T
amin..

~Allahumma, solli 'ala Muhammad~

2 comments:

cik zetty penjaja bijan said...

salam wbt kak rusna.
setuju part awal tu. kalau dulu tak kenal Nabi takde perasaan pun. skarang dah faham, rasa makin sayang kan.
mintak izin copy cartoon mule2 tu ye (:

rusnarusli said...

wsalam zetty =)
betul2.. bila kenal baru rasa sayang, cinta kpd Rasulullah kan.. alhamdulillah~

sile2 =)