08 February 2010

hatiku berbunga ^_^

bismillahirrahmanirrahim~
assalamualaikum wrt wbt


alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah
puji-pujian dipanjatkan kpd Yang Maha Kuasa tatkala aku melihat fotomu
kamu berada di samping mereka yang telah disentuh sang tarbiyah

aku bersyukur
aku gembira

aku selalu begitu..

entah mengapa setiap kali aku melihat sahabat2 lamaku yg kini sudah mendapat sentuhan tarbiyah..
hati aku lega
hati aku berbunga-bunga



kamu tahu tak sahabat, hati aku berbunga-bunga
aku senyum puas. kerana tarbiyah sudah sampai kepadamu
kerana aku tahu.. suasana kita satu ketika dahulu bukanlah sebuah suasana yang mendekatkan diri kita dgn tarbiyah


alhamdulillah.. Allah telah memilih kita untuk mengikut jalan ini
jalan yg pernah dimomok-momokan kpdku sebagai jalan yg pelik, takut dan sebagainya



ada yg pernah berkata kepadaku
"jaga-jaga dengan senior yang baik-baik tu"
"mereka selalu memberi makanan"
"nanti kamu akan terhutang budi dgn senior tu sampai kamu dah tidak boleh berkata tidak atas ajakanya"
"nanti kamu dipaksa kahwin dengan orang yang sama kumpulan denganmu"
"solat mereka pelik" mungkin kerana tidak membaca doa qunut agaknya.. hehe..


tapi tenyata kini.. aku lebih mengenal Allah dan islam itu sendiri
aku tahu kamu pun juga begitu
lebih merasa tenang apabila sudah tahu apa tujuan hidup kan?
dan kita juga sama-sama meyakini syurga adalah matlamat kita



jadi sahabat, kumemohon kepada Allah agar kita sama-sama thabat di jalan ini
aku mahu kita gembira bersama-sama nanti apabila berada di taman syurga
amin.. amin.. amin..

*alhamdulillah.. menjadi di antara yg tepilih untuk berada di jalan ini..

syukur ya Allah

5 comments:

rumaisa' said...

alhamdulillah, semoga kita semua thabat di jalan yang lurus :)

rusnarusli said...

salam ar rumaisa yg disayangi :)
amin.. amin.. amin..
jumpe nanti dek :)

nora~zizi said...

wpun bukan sahabat lame kak rusna..
tp nak "like" article nih..
hehe :)

rusnarusli said...

salam zizi! kamu dah balikkah? buku microb ada kat krusna lagi..

jazakillah zizi :)
berada bawah naungan tarbiyah membuatkan hati terikat dgn-Nya insya Allah~

蚵仔麵線Jeff said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社