03 January 2010

buku usrah tebal.. amal?

bismillahirrahmanirrahim~

kadang-kadang bila belek2 semula buku usrah..
tebalnya dah tulis..
bila check2 balik tajuk-tajuk yang dah dapat..
banyaknya yang aku dah dapat
hebat-hebat pulak pengisian itu berbanding diriku
tapi mengapa aku masih mcm dulu
hmmm..
fikir punya fikir
haaaa!
AMAL

mayb sebab aku belum beramal
hmm.. tujuan usrah untuk pembentukan diri
nak jadikan aku individu muslim yg betul-betul pekat
seperti para sahabat pada zaman Rasulullah..
tapi..
bagilah usrah byk mcm mana pun
pergilah daurah banyak mcm mana pun
dengarlah audio pengisian banyak macam mana pun
bedahlah buku banyak macam mana pun
kalau aku sendiri yang x mahu mengubah diri..
semua ilmu yang aku dah dapat hanya akan sia-sia..
sebab hanya satu benda iaitu AMAL

kpd diri >> seriouslah beramal dgn apa yg kamu dah dapat!
nanti semuanya akan ditanya okay!

amal.. amal.. amal..
ingatan untuk diri sniri dan org lain~

No comments: