22 January 2010

*(^,0)*

bismillahirrahmanirrahim~


terasa rindu kepada sahabat-sahabat di blok e dahulu
yang sama-sama melangkah ke dewan makan, ke kelas, ke surau blok e..
oh, rindunyaa..

apa agaknya khabar semua ye?
pernah menyatakan rindu kepada dia yg jauh nun di sana
tp nak tahu apa dia cakap?


"kite pun rindu jugak dgn semua kawan-kawan.. tp kalau kita tak boleh jumpa di dunia ni, insya Allah kita jumpa di syurga sana sebab itulah kita perlu kerja kuat sekarang nanti boleh jumpa nabi, sahabat-sahabat semua"

"ye! kte pun nak g melawat rumah sahabat nabi.. mcm best je :)"

ya ukht.. btul tu.. bila dengar ukht bercakap macam itu.. dalam hati ni rasa mcm dah tak jumpa je kat dunia..huhu.. mcm nak jumpa dgn semua kat syurga nanti.. hehe
yep, tujuan sebenar kita bukan dunia ni kan.. ukhuwwah kita, dakwah kita semuanya kita halakan kepada syurga itu sendiri!
kalau cakap pasal syurga ni.. rasa mcm tenang je.. rasa rindu kat syurga sbb boleh dapat semua yang best! jumpa orang-orang yang best, tempat yang best, makanan yang best.. semua pun best!

jadi, ape lagi? kerja kuat untuk dakwah!

Allah, jadikanlah kami ahli syurga-Mu~ amin~

5 comments:

SupeR HoLky-HOOD said...

Bismillah..

allahumma ameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnn ya Rabbal 'alamin...


-(*-^)-02musab-

nur rakhawah said...

ingin berjumpa jg di syurga!!

rusnarusli said...

salam,
02 musab! hehe.. kte dah tau sape awak! amin3x~ sayaaang awak fillah sis :)

salam, maisarah
amin3x insya Allah, insya Allah sis! sayang awak fillah!

minal Qalb said...

Assalamualaikum wbt

RUsna~
Kaifa haluk? Alhamdulillah, kite gembira Rusna gembira ^ ^

BLok E yang penuh pengalaman, penuh pengajaran, penuh kasih sayang dan ukhuwwah fillah, sebab ada antunna yang amat kite kasihi semua.

Pesan S. Umar, tatkala kamu sudah merasakan nikmat persaudaraan, maka pegang kukuhlah nikmat itu kerana bukan semua manusia berpeluang merasai nikmat sedemikian rupa.

Jazakillah khair for this beautiful ukhuwwah and always praise Allah for bringing us in this path.

Sayang sangat2 kat Rusna n rindu sungguh2. Bak kata sahabat Rusna, kalau tak jumpa di dunia, di syurga nanti, insya Allah ^ ^

Take care. May Allah always be with us in our every single way.

rusnarusli said...

salam, ezzathy! huhuuuuuuuuuhu...
jazakillah ezzathy!
rinduuunyee ezzahty..tp rasa nak tergelak pulak bila teringat bende2yg lawak (ezzathy mangsa! hehe) kita buat same2 hehehe..

insya Allah, jumpe di syurga nanti.. amin!