14 January 2009

free free palestine!

bismillahirrahmanirrahim~

alhamdulillah~ alhamdulillah~alhamdulillah

baru je lepas test genetics td. syukur dah passed. jumaat ni ada test czech language pulak. mmg kat czech ni byk test~ dah immune kot~ walauapapun, usaha mesti ada n yg lain2 tu serah kepada Allah. tawakkal mesti daripada awal.
"we'll display the result outside. give us 30 minutes"
dupdap2.. mane x nye.. waktu tgh2 buat tu "how many minutes left?" "2 minutes" "2 minutes?" "yea yea"

td kan, waktu tunggu result ya Allah takutnya.. dah la x sempat nak check.. yg dah buat tu x tentu btul ke x.. lama jgak diam je.. takut2 tibe2 syamira cite bende lawak.. terus nak tergelak, rasa x stress sgt. bila saya fikir2 balik.. Allah nak tenangkan hati kita. Allah Sayang kita~ lembutnya sentuhan Allah~ THANK U ALLAH
"though sometimes i'm all alone
feeling sorrow, not so strong
i pray to You and say
Thank You Allah
Thank You Allah"

minggu lepas diizinkan Allah sempat ikut ISK di troja. byk ilmu yg dapat dari sana. byk la pengajaran yg dapat
1. perlu la serius dalam berusrah untuk menghasilkan seorang individu muslim mantap.
2. semangat nasionalisme itu hanya dibuat2 oleh org barat bukan shj spy kita hilang sense of belonging terhadap negara islam bahkan syg benar kat negara sendiri sampaikan bila ada negara islam yg mmerlukan bantuan ketenteraan kta rasa takut nak bantu, takut2 negara sendiri diserang pula. bukan maksud saya cintakan negara tu slah, tidak, tidak sama sekali. fikir2kan.
actually byk je dapat.. kurang rajin untuk menulis :)

skrang tibalah pasal palestine, tanahku~ tanah air umat islam
sedih, geram, mcm2 la perasaan
1st skali nak ucap syukur kpd Allah. rasanya kalo saya x dtg sini. mesti saya antara org2 msia yg masih alpa didodoi keselesaan dunia yg sementara ni. sbb saya ni bukan jenis yg suka sgt baca paper (buleh x?).. bila dah kat sini, mmg rasa smangat la. kalo kat rumah tu, "ape cite hari ni?" "cite pe? palestine ke?" "bla2 bla?" rsa sejuk je udara dalam rumah tu bila semua org meluangkan masa untuk berfikir, ambil peduli hal palestin.

dulu, saya mmg x suka baca berita palestine sbb x paham sgt, hamas la, fatah la, semenanjung gaza la, bla3 even sya x tahu pun sempadan negara palestine tu kat mana.. (buleh x?) saya tgok laman web paletine kini pun bila kena bentang pasal berita waktu usrah (stiap kali usrah ada slot berita, gilir2 amek tugas ni, antara berita yg wajib ialah berita malaysia, dunia dan palestine)
tp saya rsa nak ambil tahu gak pasal palestine ni.. ye la org cakap org palestine tu saudara kita.. mesti la amek peduli hidup mereka... alhamdulillah Allah tunjukkan satu jalan kpd saya

sms di hradec kralove, saya tumpang tido di baitul mus'ab, rumah lah. saya pun gune la laptop dia. rupe2nya ukhti kesayangan saya ni jdkan palestine kini.info sbg homepage dia. hmm menarik2.. saya pun berniat la nak buat mcm tu.. lama jgakla barula buat.. hehe. alhamdulillah my homepage sekarng is palestinekini.info bukan lagi yahoo~ "x susah ke nak check email? " kalo nak bukak email klik je la kat icon email kat ym.. lg mudah~

cakap pasal protes pulak, dah ada 3 protes kat prague ni.
1st : saya x pegi (jgn tanya.. huhu... sory palestine~~ sedihh) "xpe2 next time azam nak pegi"
2. habes je kelas physio trus pegi.. elok je nak turun trem, "nape ade org pakai tudung tu?" "lorr.. dah abes ke?" "xpe2 hari sabtu pegi lg".. sedeyyhh
3. ISK "rusna, ktorang beli mafla palestine kat kau" msg syifa "ano"dlm hati rasa best dah, asalnya nak balik kul3,15 ptg dari ISK wpun belum tamat lg... tgok2 jam dah kul 4.30. Allah pilih saya berada di ISK lg. optimis!

x pe rusna! doakan palestine n boycott! buat yg termampu~
kita semua x kan mati pun kalo x beli brg diorang
setiap product israel n US mmg ada substitute dia, percayalah!

Allah, kuatkan hati mereka, keluargaku di palestine sana~
Allah, kuatkan hatiku jua~

*jazakillah sume2 org for the bday wishes! walaki jannatullah (ala2 PMS08).

2 comments:

Unknown said...

salam, rus2..
aish, tader rezeki ampa nk pi protes..
taper2, mungkin ader cara lain utk tunjuk sokongan ampa..iA
HEHEHE..
tak, to je dobry..dobre!!!
hezky den, jo???
hehehehe
samouzeme!!! versi bobo..hehehe

rusnarusli said...

salam, zainab.. btul2 semua ni takdir~ pakai mafla pun dah rasa best! hehe... amboi2 prektis czech ka? smangatnyaaaaa nab2