27 November 2008

ayat seribu dinar

bismillahirrahmanirrahim~

salam,

hari ini ada test biochem test 3... ya Allah... setiap kali test... mmg berdebar sgt2 test start kul10 pg. kul 8.00 dah cuak dah kat rumah, rasa nak siap cepat2 pastu pegi amek test.. Allah sj yg tahu mcm mana perasaan waktu tu..



sambil tgok2 nota biochem, sambil dgar lagu, pastu turn lagu hijjaz - rintihan, ya Allah liriknya sgt menyentuh hati dan seakan2 memberi tazkirah kepada saya... thank u Allah~ lega rasa...
pastu bila teliti sket2 (mcm da kesuntukan masa), lirik mcm ala2 ayat seribu dinar... "rezeki yg tidak disangka2 cukup Allah baginya..." ya Allah... saya rasa tersentuh dgn kasih sayang Allah.. mmg cukup Allah bagiku~ cukup Allah bagiku~




Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkanlaranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya).
Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.
(Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)


btul~ CUKUPLAH ALLAH BAGIKU SEGALA-GALANYA

No comments: